Lääkärihinta.fi blogi



Ensikosketus Slushia

Osallistuimme viikonloppuna Slush-talkoisiin. Oli mahtavaa nähdä, kuinka sankoin joukoin ihmiset olivat saapuneet paikalle valmistelemaan Suomen kuuminta startup-tapahtumaa! Tunnelma oli katossa ja kaikilla oli hyvä meininki.

Slush-talkoot

Askartelimme unisieppareita, joista tulee merkittävä visuaalinen elementti tapahtumaan.

Unisieppari

Taiteilin kuusi unisiepparia!

Alec

Alecilla oli haasteita unisiepparin rakentamisessa.

Bruce Oreckin koira

Myös Bruce Oreckin koira osallistui talkoisiin. Hän ei tosin halunnut näyttää kasvojaan kameralleni.

Euroopan johtava startup-tapahtuma Slush on kasvanut viime vuosina vauhdilla. Tänä vuonna tapahtumaan odotetaan 15 000 kävijää sekä miljoonaa live-stream katsojaa. Mukana on lähes 2000 startuppia, 800 riskirahoittajaa ja 700 median edustajaa yli sadasta maasta. Uskon, että Slushin saama suosio on seurausta tapahtuman perustajien yrittäjäluonteista. Yrittäjätaustaiset järjestäjät ymmärtävät verkostoitumisen tärkeyden, ja ovat fokusoineet tapahtuman kohtaamisiin tuomalla yhteen sekä sijoittajat että startupit. Ihmiset, jotka eivät muuten tapaisi, voivat istua Slushissa alas ja pohtia, mitä yhteistä heillä on ja mitä he voivat hyötyä toisistaan. Kohtaamiset ovat todella arvokkaita, koska ikinä ei tiedä, missä tapaa oman bisneksen kannalta tärkeät ihmiset.

Meille tämä on ensimmäinen kerta Slushissa. Katsomme tapahtumaa startupin silmin, ja strategiamme tapahtumalle perustuukin Slushin matchmaking -työkaluun. Työkalun avulla kenelle vain tapahtumaan rekisteröityneelle voi ehdottaa tapaamista. Oman Slush-ajan voi aikatauluttaa käytännössä kokonaan ennalta sovituilla tapaamisilla. Tapaamiset ovat tehokas tapa saada lisäarvoa tapahtumasta, kun niihin voi valmistautua jo etukäteen selvittämällä henkilön taustat ja pohtimalla yhteisiä intressejä.

Kohtaamisten lisäksi on mahtavaa päästä kokemaan Slushin ilmapiiri ensimmäistä kertaa!